woensdag 16 maart 2011

So you think you can dance?

Goed, laat ik de specimens waarmee ik opgescheept zit eens onder de loep nemen. Te beginnen bij Rakshatta, de vrouwelijke gnoll. Om een of andere reden is ze steeds mijn aandacht ontgaan, maar ze heeft de meeste voeling met magie. Wat ze meteen het gevaarlijkst maakt. Als ze loopt is het schichtig, en als ze vecht - zoals bij de zombie - is het wanhopig. Liever magie dus. Veilige afstand. Maar iets zegt me dat ze veel krachtiger is dan ze zich voordoet.





Voor een gnoll mag ze er wel zijn, er druipt al geen kwijl uit haar mond en ze maakte tot nu toe ook nog geen irritante lachgeluiden. Ik neem aan dat ze in haar soort gegeerd wild is. Misschien de mannelijke gnoll eens in het oog houden, dat zal me wijzer maken. Ze heeft ook kleurrijke kleren, heel anders dan de vodden van de rest. Misschien kan ze kunstjes, zoals de beesten in het circus? Dansen, zingen, oreren, een instrument bespelen?

"Nar. Bard. Skald. Magie van de muziek en de kunsten. Wee diegene die gelooft in zijn onschuld!"

Hmpf. Ik begin die stemmetjes in mijn hoofd enorm vervelend te vinden.

"Zij zweeft op de tonen van de wind. Rakshatta, verblij ons met je dans!"

Argh. Zo is het wel goed. Wilskracht Jenos! Weg! Weg weg weg weg weg stemmen!

Ik meende begrepen te hebben dat ze zich zorgen maakte om haar kinderen tijdens onze ontsnapping, maar het bleek om ordinaire lastdieren te gaan, lama's. Beesten hechten zich aan beesten zeker? Een van de dieren is gesneuveld, de andere is er vandoor met de kar. Jammer, het had ons van pas kunnen komen. Hum, zo is het welletjes, straks krijg ik nog medelijden... Ze heeft wat met dieren, misschien komt daarvan haar magie. Ze bidt niet, ze roept geen goden aan en lijkt me nergens om te geven behalve haar lama's. Beesten, natuur... Ooit hoorde ik het verhaal van een man die met een beest in de stad rondliep en het behandelde als zijn gelijke. Misschien is zij ook zoiets?

Nu goed, we zien het wel. En ik ben benieuwd of ze danst, zoals de stemmen zeggen.

4 opmerkingen:

  1. haha :D heel erg leuk om te lezen! keep up the good work :P

    ps.: als ge nog eens veel goesting hebt:

    http://s3.amazonaws.com/data.tumblr.com/tumblr_li91k4xzn21qexou8o1_1280.jpg?AWSAccessKeyId=0RYTHV9YYQ4W5Q3HQMG2&Expires=1300532699&Signature=WlaeD2EgW8rvBo0hhfM1n6wmySo%3D

    (geen zorgen gewoon mijn tekening door een gekke url)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, blij dat je 't leuk vindt! Vergeet ook niet bij Ambros te kijken, hij... enfin, zij is ook een dagboek begonnen:

    http://ambrosjournal.blogspot.com/

    Kan je me zelf een kleinere versie van je tekening doorsturen, of heb ik toestemming de jouwe te verkleinen en zelf up te loaden om passend te maken in de blog?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In mijn dagboek staat nu ook een foto van mezelf. ;)
    Moest ge geïnteresseerd zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Interesse zeker, zodra ik een kans heb komt het eraan!

    BeantwoordenVerwijderen