dinsdag 15 maart 2011

Ik ben niet gek! Ik ben een zeppelin!

Ik voel de magie om me heen. De fijne draden van iets wat bewust tegen de natuurlijke orde is gemuteerd, zoals de zombiebroer van de ogre. En ik zie dat ik moet opletten voor de jammerende gnoll. Ze heeft magie. Nog geen idee hoe sterk. Maar het is er, ik voel het aan haar. Ook de robot heeft iets, maar van een andere aard. Iets... religieus. Hoewel ik me afvraag tot welke god een robot bidt, als hij het al doet.

Het symbool van Azul'Char maakte iets in me los. Herinneringen. Gedachten. Stemmen. Fluisterende stemmen, constant in mijn hoofd. Talen uit dimensies en werelden waar ik nog niet geweest ben. Woorden over magie, religie en verre werelden. Hoe ze in mijn hoofd komen weet ik niet. Maar als ik me concentreer hoor ik ze niet.

Willen. Ik moet mijn wilskracht oefenen, het is het enige wat me rest in deze waanzin, de waanzin die begon toen ik de grenzen van deze dimensie overstak. Als ik wil verschijnen er energiebollen en als ik wil spreek ik demonische klanken uit die objecten breken en verpulveren. Als ik wil hoor ik de stemmen niet. Als ik wil... Ik wil thee!

De gevonden dolk past mooi bij mijn lange zijden jas. Heb hem aan mijn riem bevestigd, kan ik hem snel trekken als het nodig is. Keukenmessen liggen nu in mijn rugzak. Laat de ogre maar komen nu. Wie niet oplet krijgt een dolk in zijn ribben. Gevolgd door een bol dimensie-energie. En stemmen in zijn hoofd! Ha!

Dat doet me eraan denken... Ik moet het boek van de dode tovenaar nog bemachtigen... Die domme ogre kan er niks mee, maar ik! Wie weet kan ik met dat boek een manier verzinnen om ongewenste demonen op afstand te houden... Of de stank van gnolls te verdrijven! Of... Bon, we zien wel. Ik moet het in ieder geval te pakken zien te krijgen of hem overtuigen het aan mij te geven. Misschien als ik dreig de dog tags van zijn broer te doen verdwijnen zoals ik de riem deed verdwijnen? Hm... Wie weet...

Ah, en ik herinner me de naam van de jammerende gnoll. Rakshata. Nu nog op de naam van de andere komen. Of zou ik hem gewoon Tim noemen? Kort... simpel... Net als hemzelf. Geef nu toe, welke idioot slaagt erin zijn hele familie te laten uitmoorden door een bende huurlingen? Als het nu nog demonen waren... Of zombies. Hoe zou het eigenlijk met mijn ouders zijn? Ach, irrelevante gedachten. Dat zien we later wel.







Resultaten van de lvl-up:

Nieuwe invocation: OTHERWORLDLY WHISPERS (Least; 2nd)
You hear whispers in your ears, revealing secrets of the multiverse. You gain a +6 bonus on Knowledge (arcana), Knowledge (religion), and Knowledge (the planes) checks for 24 hours.

Detect Magic (Sp): Beginning at 2nd level, a warlock can use detect magic as the spell at will. His caster level equals his class level.

Hitpoints: +8 (D8, resultaat 6 + CON mod 2)

Base attack bonus: +1

Saving throws: +1 Will

Skills: +1 bij Bluff, Concentration, Knowledge (planes), Spellcraft en Use Magic Device

2 opmerkingen:

  1. Nota aan mijn liefste partyleden:

    De eerste om me zijn character sheet en een tekening van zijn personage te bezorgen krijgt gratis en voor niets een hoofdstuk in Jenos' dagboek waarin hij zijn ongezouten mening geeft over hem of haar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben bezig met een fatsoenlijke tekening van Ambros te maken. ;)
    Ik heb al tekeningen van hem maar dat waren portretten.

    BeantwoordenVerwijderen